Sparkle voelt zich veilig in haar mandje

SPARKLE

(1 december 2010 – 27 mei 2024)

Sparkle heeft lang in een eigen huisje gewoond. Samen met Siep en Splinter. Zij leefden eigenlijk voornamelijk buiten. Toen hun baasje overleed, zijn zij lange tijd verzorgd door een lieve mevrouw. In december 2020 is eerst Siep en twee weken later Sparkle naar Zwerfdier gebracht. Helaas is Siep in 2022 overleden. Splinter is pas onlangs bij Zwerfdier komen wonen.

Sparkle was erg op zichzelf. Zij lag eigenlijk meestal op de onderste verdieping van de openstaande kooien in een lekker mandje. Vaak hield Mitchel haar gezelschap. Dan lagen zij gezellig naast elkaar, ieder in een mandje op de parterre. In de zomer ging zij wel regelmatig naar buiten, dan lag zij onder de picknicktafel of onder de catwalk. Onder de catwalk is een klein plankje. Daar kon zij heerlijk ongestoord zitten. Op warme dagen lag Sparkle graag op de tegels voor de kamers te genieten van de zon. Dan bleef ze rustig liggen als haar verzorgers in haar buurt langsliepen.

micro-credit

Zij had staar aan één oogje. Ook was haar gehoor niet meer wat het geweest is. Van mensen hield zij afstand. Maar als er lekkere kip werd rondgedeeld, vergat zij even dat ze schuw was. Dan was zij er als de kippen bij.

De laatste maanden werd Sparkle zichtbaar ouder. Ze viel af en haalde steeds hoorbaarder adem. Ook hoestte zij veel. De medicatie die zij kreeg hielp niet echt. Toen zij afgelopen week geen kip meer wilde eten, begrepen wij dat zij zich erg beroerd moest voelen. Daarom ging ze vandaag opnieuw voor onderzoek naar de dierenarts. Toen bleek dat zij een tumor bij de longen had. Haar laten inslapen was de enige optie.

Ach lief meisje, we gaan je missen. Je was zo’n apart poesje. Altijd ging je je eigen gang, niet benaderbaar voor mensen. Maar je was heerlijk jezelf. We hebben genoten van jouw aanwezigheid.

Dag Sparkle, rust zacht.

Namens het Adoptieteam,

Miek

27 mei 2024

Mijn naam is Sparkle. Ik heb lang in eigen huisje gewoond. Samen met Siep en nog een andere kat. Wij leefden eigenlijk voornamelijk buiten. Toen mijn baasje overleed, ben ik samen met Siep naar Zwerfdier gebracht. Helaas is Siep in 2022 overleden.

walle credit

Ik ben erg op mijzelf. Ik lig eigenlijk meestal op de onderste verdieping van de kooien in een lekker mandje. Af en toe moet ik wel even verplaatsen, want dan wordt mijn mandje schoongemaakt.
Vaak houdt Mitchel mij gezelschap. Dan liggen we lekker naast elkaar, ieder in een mandje op de parterre.

In de zomer ga ik wel regelmatig naar buiten, dan lig ik onder de picknicktafel of op de catwalk. Ja, die hebben wij in onze fijne tuin. Onder de catwalk is een klein plankje. Daar kan ik heerlijk ongestoord zitten.
Ik heb staar aan één oogje. Het lijkt net of er een vlies over zit, heel apart. Ook is mijn gehoor niet meer wat het geweest is. Maar dat heb je als je wat ouder bent.

Hoewel de mensen allemaal heel lief voor mij zijn, houd ik afstand. Maar als er lekkere kip wordt rondgedeeld, vergeet ik even dat ik schuw ben. Dan ben ik er als de kippen bij. Daar kan ik echt van genieten.
Ik vind het heel fijn dat ik hier lekker mijn eigen gangetje kan gaan en zoveel lekkere plekjes heb om te liggen. Ik ga nooit meer weg!

Adopteer mij

Sparkle