Bami zoekt een huis met een tuin

“Ik ben een lieve aanhankelijke energieke kater”

Hoi, ik heet Bami. Nou loopt het water je vast al door de mond. Ik zie er ook echt uit om op te eten! Ben je nieuwsgierig geworden naar dit lekkere hapje? Kom dan maar gauw proeven….uh…. ik bedoel….. kom dan maar gauw langs! Hihi.

Via een uitwisselingsprogramma met Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden kwam ik bij Stichting Zwerfdier. Mijn baasje bracht mij daar omdat ik thuis onaardig deed tegen de gezinsleden. Waarschijnlijk kwam dit door verveling. Nu ben ik op zoek naar een huisje waar ik mij goed kan vermaken. Zodat ik mij nooit meer verveel. Misschien bij jou?!

Mijn karakter is lief, aanhankelijk en nieuwsgierig. Knuffelen en aaitjes vind ik heerlijk. Zodra je bij mij op bezoek komt, geef ik jou kopjes. Heel lief van mij. Maar als je mij wilt optillen heb ik daar geen zin in. Dat laat ik je dan duidelijk merken. Dan ben ik best wel een pittige jongen. Zeg maar bami met een heet pepertje. Ik heb veel energie. Mijn energie kan ik goed kwijt in spelen. Daar ben ik dan ook dol op! Het liefst samen met jou. Ik verheug mij er nu al op, jij ook?

Weet je wat ik heerlijk vind? Water drinken uit de kraan. Dat heerlijke stromende water vind ik zó lekker. Bijkomend voordeel is dat het mijn hete pepertje blust. Daarna ben ik weer een milde Bami, haha!

Graag woon ik bij 1 of 2 ervaren, rustige baasjes. Of bij een gezin met kinderen boven de 16 jaar. Ze moeten wel gewend zijn aan katten. Zodat ze mij met rust laten als ik eet, drink, slaap of even geen aandacht wil. Andere katten en honden houd ik niet van. Dus wil ik als enige kat bij jou wonen!

BELANGRIJK: Graag wil ik een tuin bij mijn huisje. Want ik doe graag een ommetje op zijn tijd. Maar omdat ik altijd in een bovenhuis gewoond heb, ken ik de gevaren van verkeer niet. Daarom wil ik naar een huis met een veilige buitenruimte. In een héél rustige autoluwe buurt bijvoorbeeld. Of naar een huis met een afgesloten tuin. De mensen van Zwerfdier kunnen je goed vertellen hoe je jouw tuin kunt afsluiten.

BELANGRIJK: Zoals je ziet ben ik een witte kat. Vaak zijn witte katten doof. Maar ik ben niet doof. Nee hoor, mijn gehoor is prima. Wel een punt van aandacht is de huid van mijn oren. In de zon kan deze verbranden. Daarom moeten mijn oortjes bij zonnig weer worden ingesmeerd. De mensen van Zwerfdier informeren je hierover.

Krijg jij nu ook vreselijke trek in dit pittige bordje Bami? Heb jij net als ik veel energie om samen te knuffelen en te spelen? En heb jij die veilige buitenruimte voor mij? Dan hoop ik dat je mij kiest van de menukaart. Dat wordt vast smullen! Jammie jammie van Bami!

Bami

kater